Fandom Forums

Fandom Forums (http://www.fandom.com/forums//index.php)
-   Bleach Anime (http://www.fandom.com/forums//forumdisplay.php?f=113)
-   -   Official Bleach Dub Chat (http://www.fandom.com/forums//showthread.php?t=20728)

Corbenk 09-09-2006 01:33 AM

Official Bleach Dub Chat
 
I am watching it right now, they have kept the japanese theme song, but have edited most, if not all the text on it. I'll add more as I watch the episode.

Soundtrack is intact.

Ichigo's voice gets annoying.

Most of the text in the ep is still japanese

Yuzu has a REALLY annoying voice.

Mild cursing (what the hell are you doing here/fight me one on one you ugly bastard)

Rukia has a wicked awesome voice, is slightly girly girly with a strong girlish tone as well.

They use soul reaper not shinigami (as you all guessed)

They say "Kido" not demon way.

"I do not want to be sent to the under world" Not hell, the underworld.

They use Konso, not "soul barreal"

They use "whole" and "Hollow". Not "Plus" and "Whole"

All or most blood is still intact

They use "Zanpakuto"
Ending is intact, too bad the first one sucked bad.


Okay, ew, ew, ew,ew ,ew ew. EW. The preview of the next episode. (not sure if it was like this in the japanese) was baddly done, also, Kon's voice SUCKS.

Akayoursuperior 09-09-2006 02:53 AM

Re: Bleach dub info
 
i would haveto agree kons voice is frickin high pitched and annoying and then what happened to all the blood? i had to frickin stay up till 1130 to watch it and there is like mild cursing but no blood
whoops there is blood a little bit on the hollows arm but ya i cant wait to see how badly they butcher the lesbo seen with inoue and that other school girl"come over to my house my parents are gone for the weekend" haha

OffTheChain 09-09-2006 10:12 AM

Re: Official Bleach Dub Chat
 
stickified and has now become the official thread lol
Can i ask, which japanese song? O.o
since Canada sometimes has uncut anime, would this be different for usa and europe i wonder =/

zomg i wanna know who does kon's voice. If anything they should have got me to do it lol. i can do a spot on kon's voice in japanese and english xD

Corbenk 09-09-2006 10:40 AM

Re: Official Bleach Dub Chat
 
The have asterisk as the beginning song and "Life is a boat" for the ending.

OffTheChain 09-09-2006 12:56 PM

Re: Official Bleach Dub Chat
 
O.o wow, just like Eureka seven

here it is guys:

Episode 1
Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=Sz4sUw_gwRk
Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=RDzmHD_MBuQ
Part 3: http://www.youtube.com/watch?v=KLOMEQ-K2Fo

I dunno but i like it when he said "i've been able to see the souls of the dearly departed"
Voices, arent bad at all not bad.
lmao ichigo said bastard? and rukia said zanpaktou? and they pronunce things correctly? hurray.

KON's VOICE SUX!

strawhatluffy 09-09-2006 04:01 PM

Re: Official Bleach Dub Chat
 
Quote:

Originally Posted by OffTheChain (Post 738677)
O.o wow, just like Eureka seven

here it is guys:

Episode 1
Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=Sz4sUw_gwRk
Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=RDzmHD_MBuQ
Part 3: http://www.youtube.com/watch?v=KLOMEQ-K2Fo

BP: http://www.bleachportal.net/bleach/m...al_english_dub

I dunno but i like it when he said "i've been able to see the souls of the dearly departed"
Voices, arent bad at all not bad.
lmao ichigo said bastard? and rukia said zanpaktou? and they pronunce things correctly? hurray.

KON's VOICE SUX!

Watched it, the voices were pretty bad. They could improve. I'm glad they pronounce things properly though, I was horribly terrified it would all go wrong.
So I would give it 7/10. Get better voice actors!!

KrAZyNiNjABoY 09-09-2006 05:06 PM

Re: Official Bleach Dub Chat
 
You guys get to watch it early cuz ur in Europe.

I'm waiting till when it comes out in my time.

I hope u guys are right.

OffTheChain 09-09-2006 05:37 PM

Re: Official Bleach Dub Chat
 
Quote:

Originally Posted by KrAZyNiNjABoY (Post 739027)
You guys get to watch it early cuz ur in Europe.

I'm waiting till when it comes out in my time.

I hope u guys are right.

*blinks* its not out in europe till maybe next year. Do you know how long it took just for naruto to come by? lmao

Itai 09-09-2006 06:27 PM

Re: Official Bleach Dub Chat
 
Quote:

Originally Posted by strawhatluffy (Post 738904)
Watched it, the voices were pretty bad. They could improve. I'm glad they pronounce things properly though, I was horribly terrified it would all go wrong.
So I would give it 7/10. Get better voice actors!!

I thought they were ok >.>, they didn't have any stupid voices and what they said was pretty normal (very not normal--->US Naruto :mad: ).

Ichigo could improve a bit on his yelling voice though. :p

OffTheChain 09-09-2006 06:38 PM

Re: Official Bleach Dub Chat
 
yeh its too soft. He needs more spirit to it.

I'd hate to see him say "bankai" >.>

Corbenk 09-09-2006 09:16 PM

Re: Official Bleach Dub Chat
 
Quote:

Originally Posted by KrAZyNiNjABoY (Post 739027)
You guys get to watch it early cuz ur in Europe.

I'm waiting till when it comes out in my time.

I hope u guys are right.

Wrong, canada FTW.

Personally, I think a calm "bankai" is so much more intimidating then a "BANFUCKINGKAI".

XIIAxelCrossIIX 09-10-2006 12:43 AM

Re: Official Bleach Dub Chat
 
Watching it now. Sounds good to me! I don't see the problem with anything. Honestly, I think this is the best localization since Cowboy Bebop. "I love it and I don't care who knows it!". It sounds great, I have absolutely nothing to complain about. I must say, my expectations are exceeded tremendously after being pretty dissapoitned with the Naruto localization. Woot! Next: Waiting for the DVDs.

Kites 09-10-2006 12:56 AM

Re: Official Bleach Dub Chat
 
i <3'd it :)

KrAZyNiNjABoY 09-10-2006 12:58 AM

Re: Official Bleach Dub Chat
 
Me 2.

But ur right about kon.
He sounds like a surfer.

XIIAxelCrossIIX 09-10-2006 01:03 AM

Re: Official Bleach Dub Chat
 
Kon definitely sounded worse than everyone else on the show, but other than that, I really don't think even that was all that bad. For the show itself it was bad but compared to some other things I have heard...that was nothing. And, in all honesty, with how dubs are today and the hilarity of localizations of a few great animes turned into crap, this is a blessing.


All times are GMT -4. The time now is 10:59 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.